Přepis elektřiny nebo plynu
Kupujete nemovitost, stěhujete se, řešíte dar nebo úmrtí? Pomůžeme vám vyřídit přepis energií.
Přepisem energií se rozumí změna zákazníka na odběrném místě. Ať už se stěhujete, měníte nájemníky nebo kupujete nemovitost, můžou nastat tři různé situace.
1. Odběrné místo zůstává u Tedomu
Stávající zákazník odebírá energie od nás a nový zákazník chce u Tedomu pokračovat. Takový přepis pro vás zpravidla vyřídíme online během několika dní.
Vyplňte jeden z formulářů níže, podle adresy odběrného místa
- Formulář pro oblast Prahy pro domácnosti a OSVČ: Balíček formulářů je ke stažení zde
- Formulář pro oblast Prahy pro firmy: Balíček formulářů najdete tady
- Formulář pro zbytek České republiky pro domácnosti a OSVČ: Balíček formulářů ke stažení zde
- Formulář pro zbytek České republiky pro firmy: Balíček formulářů najdete tady
Jak proces probíhá?
- Vyplněný a podepsaný formulář včetně příloh nám pošlete na e-mail info@tedomenergie.cz.
- Se stávajícím zákazníkem se dohodneme na ukončení smlouvy.
- S novým zákazníkem podepíšeme novou smlouvu.
- Změnu u distributora vyřídíme my.
- Stávajícímu zákazníkovi pošleme potvrzení o ukončení smlouvy a během 3 týdnů i konečné vyúčtování.
- Nový zákazník dostane dopis o zahájení dodávky s plánem záloh.

Náš tip
Pro hladké vyřízení přepisu je důležité, aby spolu obě strany, tedy původní i nový odběratel, úzce spolupracovaly. Je potřeba se včas domluvit na termínu ukončení odběru novému odběrateli, aby nedošlo k žádným problémům, třeba k přerušení dodávky energie.
2. Odběrné místo přechází od Tedomu k jinému dodavateli
Stávající zákazník odebírá energie od Tedomu a nový zákazník chce dodávku od jiného dodavatele. Stávající zákazník potřebuje vyřídit ukončení dodávek u Tedomu. Nový zákazník by si měl co nejdříve zajistit dodávky u nově zvoleného dodavatele.
Vyplňte prosím formulář níže
- Žádost o ukončení smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny/zemního plynu: Stáhnout ji můžete zde
U žádosti je potřeba prokázat Ztrátu užívacího nebo vlastnického práva, a to prostřednictvím dokumentu o ukončení nájmu, nájemní smlouvy, kupní smlouvy nebo darovací smlouvy. Tento doklad k ukončení přiložte.
Jak proces probíhá?
- Stávající zákazník ukončí smlouvu prostřednictvím zaslání podepsaného formuláře nebo nám výpověď pošle dodavatel energií nového odběratele.
- Pokud bude vše v pořádku a doložíte všechny dokumenty, potvrdíme žádost o ukončení smlouvy stávajícímu odběrateli. Pokud dostaneme výpověď od dodavatele nového odběratele, odpovíme i jemu.
- Stávajícímu zákazníkovi pošleme konečné vyúčtování přibližně do 3 týdnů od termínu ukončení smlouvy.

Náš tip
Pro hladké vyřízení přepisu je důležité, aby spolu obě strany, tedy původní i nový odběratel, úzce spolupracovaly. Je potřeba se včas domluvit na termínu ukončení odběru novému odběrateli, aby nedošlo k žádným problémům, třeba k přerušení dodávky energie.
3. Do odběrného místa dodává jiný dodavatel a vy chcete dodávky od Tedomu
I v tomto případě je potřeba s přepisem vyřídit ukončení dodávek u stávajícího dodavatele energií. Připravili jsme pro vás balíček s dokumenty, které budete potřebovat.
Vyplňte prosím jeden z balíčků formulářů níže, podle adresy odběrného místa, a formulář Plné moci
- Formulář pro oblast Prahy pro domácnosti a OSVČ: Balíček formulářů je ke stažení zde
- Formulář pro oblast Prahy pro firmy: Balíček formulářů najdete tady
- Formulář pro zbytek České republiky pro domácnosti a OSVČ: Balíček formulářů ke stažení zde
- Formulář pro zbytek České republiky pro firmy: Balíček formulářů najdete tady
- Plná moc pro domácnosti: Ke stažení tady
- Plná moc pro firmy: Stáhněte zde
Jak proces probíhá?
- Vyplněný a podepsaný formulář nám včetně příloh pošlete na e-mail info@tedomenergie.cz. Je potřeba prokázat Nabytí užívacího nebo vlastnického práva, a to prostřednictvím nájemní smlouvy, kupní smlouvy nebo darovací smlouvy. Tento doklad k žádosti o přepis přiložte.
- Stávající odběratel vám také musí podepsat formulář Plné moci.
- Podepíšeme spolu novou smlouvu.
- Potom, co od vás dostaneme podepsanou smlouvu, dohodneme se na ukončení smlouvy s dodavatelem energií stávajícího odběratele.
- Vyřídíme celý přechod odběrného místa k nám.
- Pošleme vám uvítací dopis a plán záloh.
- Původní dodavatel pošle potvrzení o ukončení smlouvy a konečné vyúčtování předešlému odběrateli.

Náš tip
Pro hladké vyřízení přepisu je důležité, aby spolu obě strany, tedy původní i nový odběratel, úzce spolupracovaly. Je potřeba se včas domluvit na termínu ukončení odběru novému odběrateli, aby nedošlo k žádným problémům, třeba k přerušení dodávky energie.
Pokud jste nenašli svou situaci, zavolejte nám na zákaznickou linku, kde vám rádi pomůžeme.
Dejte si pozor na tyto situace
Odečty
Nezapomeňte v předávacím protokolu uvést stavy elektroměru nebo plynoměru.
Pokud stavy nenahlásíte, distributor je odhadne sám. Vaše reálná spotřeba tomu nemusí odpovídat a končené vyúčtování nebude zcela přesné.
Odpojení elektroměru nebo plynoměru
Pokud se stěhujete a po vás nebude na odběrném místě nikdo bydlet, můžete požádat o demontáž elektroměru nebo plynoměru.
K vyřízení využijte Žádost o ukončení smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny / zemního plynu.
Úmrtí
V případě úmrtí blízké osoby, která má na sebe vedený odběr elektřiny či plynu, nám prosím pošlete úmrtní list na info@tedomenergie.cz.
Dále vás provedeme procesem podle toho, jestli se rozhodnete dodávky energií zachovat nebo ne.
Domácnost se mění na firmu
Začínáte podnikat a měníte své odběrné místo na firemní?
Dejte pozor, pro firmy a OSVČ platí jiné distribuční sazby a zpravidla jsou i finančně nákladnější než pro domácnosti. Například pro elektrické vytápění nebo dobíjení elektromobilu musíte mít další samostatné měřidlo, tedy zpravidla zřídit úplně nové připojení. Existují však i výjimky, proto se v případě přepisu na podnikatelský subjekt prosím obraťte na naši zákaznickou péči. Pomůžeme vám najít nejlepší řešení.